איך לבחור שער לחניה?

 

שערים חשמליים הפכו בשנים האחרונות לנפוצים ביותר בקרב בעלי דירות ובתים פרטיים. שערים אלו מונעים את גניבת הרכב, אינם מאפשרים לרכבים זרים לחנות בשטח הפרטי של בעלי הבית ותורמים לביטחון במניעת כניסת זרים שאינם מורשים לכך. אם גם אתם מעוניינים לזכות במעט שקט נפשי וביטחון הגעתם למקום הנכון, כאן תלמדו כיצד לבחור שער חניה שיתאים לכם באופן מדוייק.

 

שער חשמלי

 

אלו סוגי שערים תוכלו למצוא?

ישנם מספר סוגי שערים שמתאימים לחניית הבית וניתן להבחין ביניהם בהתאם למנגנון הפתיחה והסגירה שלהם :

  • שערים נגררים – שערים אלו נפתחים ונסגרים בצורה אופקית ונעים על גבי מסילה המקובעת במשטח. התקנת שער לחנייה מהסוג הזה מחייבת את פילוס המשטח והיא מתאימה במצבים בהם יש די שטח פנוי לשער במצב פתוח. במידה ויש מקום, ניתן אף ליצור גומחה אליה ייכנסו פרופילי השער בצורה אסתטית ונקייה. שערים נגררים יכולים להיות בעלי גוף שער אחד בלבד שנע על גבי המסילה או שני גופים שנעים לכיוונים מנוגדים.
  • שערי כנף – מנגנון הפתיחה והסגירה של שער זה מזכיר דלת, שנעה על צירה. שערים אלו מתאימים כאשר החנייה אינה ממוקמת בסמוך למדרכה (שכן הפתיחה היא כלפי חוץ) או כאשר פני השטח אינם ישרים.
  • שערי הרמה – כאשר בבית ישנה חנייה מקורה, ניתן לסגור את הרכב בתוכה באמצעות שער חניה שפעילותו דומה לתריסים חשמליים. בלחיצת כפתור השער נגלל כלפי מעלה וכשהוא נסגר הרכב ננעל בפנים.

 

ניתן למצוא חומרים שונים מהם מורכבים השערים, כאשר הנפוצים מביניהם הם הברזל האימתני והכבד, לעומת האלומיניום קל המשקל שאינו דורש צרכי תחזוקה ומספק אריכות ימים של המנוע שאינו נאבק בהזזת שער אימתני וכבד. כל אחד מהשערים הללו מגיע בשלל עיצובים, צבעים ודגמים לפי טעמכם האישי.

 

שערים חשמליים

 

שיקולים נוספים בבחירת השער

כמובן שישנם שיקולים נוספים בבחירת שער לחניה, כגון האם יופעל באמצעות השלט, האם יכלול מנגנוני בטיחות, מהי מהירות התגובה שלו ומהירות הסגירה והפתיחה, כמה שנות אחריות ניתנים לכם על גוף השער והמנוע ואולי בראש ובראשונה, האם השער עומד בתו התקן הישראלי לבטיחות (חשוב לדרוש תעודה שכזו). התקשרות עם ספק מוביל תעזור לכם לבחור בשער איכותי שיתאים לצרכיכם באופן מדוייק, ותמנע מפחי נפש רבים והוצאות כלכליות כבדות לאחר מכן.