תריס גלילה חשמלי לעסק – מה לבדוק לפני שרוכשים?

תריסי גלילה מהווים פתרונות מיגון ואבטחה יעילים ביותר עבור עסקים, ומפאת אופן הפתיחה והסגירה שלהם, הם אינם תופסים מקום במרחב ומתאימים לכל מפתן. מאחר וישנם מספר סוגים של תריסי גלילה, הרי שחשוב לבצע בחירה נבונה ומושכלת לפני התקנתם. בשורות הקרובות נסקור את הקריטריונים שחשוב להתייחס אליהם בבחירת תריס גלילה חשמלי לעסק, כך שתוכלו לקבל תמורה מלאה להשקעתכם.

 

unnamed5

 

חומרים מהם מורכב תריס גלילה חשמלי

כל תריס גלילה חשמלי הינו למעשה מעין "שער" שנפתח ונסגר בצורה אנכית, כאשר במצב פתוח שלבי התריסים מתקפלים ונגללים על גבי ציר אופקי, נסתר מהעין. אותם השלבים עשויים להיות מורכבים מ- 3 סוגי חומרים עיקריים שלהם השפעה על החוזק והעיצוב של התריס כולו :

  • פלדה – הפלדה הינה החזקה ביותר מבין החומרים שמשמשים לייצור תריסי גלילה חשמליים לעסק. היא יכולה להיצבע בצבעים מיוחדים המתאימים לפלדה, זקוקה לתחזוקה שנתית (צביעה והגנה) והיא גם כבדה מאוד כך שהיא מחייבת מנוע חזק לצידה.
  • מתכות אל חלד – תריס גלילה חשמלי לעסק יכול להיות עשוי גם ממתכות אל חלד שנחשבות לקלות משקל ואינן דורשות תחזוקה כלל וכלל. מבין המתכות הללו ניתן למצוא את הנפוצות יותר שהן הנירוסטה והאלומיניום. לנירוסטה מראה מתכתי מודרני ואילו האלומיניום יכולה להיצבע במגוון רחב של צבעים לבחירה.

 

שני הסוגים שהוזכרו נועדו בעיקר להוות מחסומים פיזיים ואינם משמשים לצרכי תצוגה. ככל שעובי הפרופיל יהיה גדול יותר, כך יהיה מדובר במחסום פיזי הרבה יותר רציני ובעל משקל רב יותר.

 

  • שלבים שקופים – תריסי הגלילה השקופים משמשים הן כמחסום והגנה מפני פריצות אך גם לצרכי עיצוב. למעשה, הם מתאימים מאוד עבור בעלי חנויות שמעוניינים להציג את סחורותיהם גם בשעות שאינן שעות הפתיחה, אך יחד עם זאת לאבטח את עצמם באמצעות תריסים ולא באמצעות זכוכית שאותה קל לשבור.

 

תריס גלילה לעסק או חניה

 

 

מנוע לתריס גלילה חשמלי

המנוע החשמלי הינו לב ליבו של תריס הגלילה שלכם. חשוב מאוד לוודא כי מדובר במותג אירופאי או אמריקאי ידוע (ולא סיני), לקבל עליו לפחות 5 שנות אחריות ולשאול האם הוא מתאים מבחינת כוח להרים את התריסים שנבחרו מבחינה משקלית. יש לבחור מנוע איכותי כמה שיותר, ככל שתדירות השימוש בו עולה. לדוגמא- תריס גלילה חשמלי לעסק כמו מוסך למשל, עובר שימוש מספר רב של פעמים ביום, וזאת לעומת תריס גלילה של חנות שנפתח ונסגר מספר פעמים מועט במהלך היום, אם בכלל.

 

אמצעי בטיחות ונוחות בשימוש בתריס גלילה חשמלי לעסק

חשוב לבחור תריס גלילה חשמלי שלו מספר אמצעי בטיחות למניעת תאונות ואמצעים לנוחות השימוש בעסק, כגון:

  • מנגנון בלימה – כאשר התריס מזהה כי נמצא חפץ כלשהו מתחתיו (רכוש או אפילו ראש של אדם) הוא מפסיק לרדת ומונע נזקים.
  • מנגנון קריסה – שבולם את התריס במקרה שהוא מתנתק ממקומו.
  • אמצעי שליטה – באמצעות מתג או ע"י שלט רחוק.

 

בבחירת תריס גלילה חשמלי לעסק חשוב כמובן גם להתייחס לתו התקן הישראלי, ולבחור מראש רק בחברה שדואגת לספק תריסים שנושאים את תו התקן המחמיר.