תריסים חשמליים – סקירת שוק

תריסים חשמליים מציעים למשתמש נוחות מרבית בקביעת גובה התריס בכל רגע נתון, כמו גם שהם מחזיקים לאורך זמן בשל הפעלת כוח קבוע ללא מגע יד אדם. להלן סקירת שוק קצרה אשר תציג בפניכם את סוגים שונים של תריסים חשמליים כך שתוכלו לבצע רכישה נבונה ומושכלת.

 

סוגי השלבים תריס החשמלי

כל תריס, חשמלי או לא, צריך להיות מעוצב למשעי בצורה שאינה גסה או בולטת מדי ולהתאים לכל חדר בו הוא מיושם. עליו להיות גם מבודד היטב מפני חום, קור ומבחינה אקוסטית. ניתן למצוא מספר סוגי שלבים של תריסים חשמליים :

  • שלבים משוכים – שלבי אלומיניום המגיעים בעובי של עד 1.5 מ"מ ועל כן בעלי נוכחות גבוהה. הם מבודדים היטב אך כבדים למדי.
  • שלבים מוקצפים – מיוצרים בשיטת הייצור בערגול (role forming), שיטה בה הפרופילים (אלומיניום) נכבשים תחת מספר גלילי מתכת. השיטה מאפשרת ייצור של שלבים בעלי פרופיל דק במיוחד (עד 0.5 מ"מ) שלהם מוספים גם חומרים מוקצפים שתורמים רבות ליכולות הבידוד שלהם.

 

ניתן גם למצוא שלבים של תריסים חשמליים העשויים מחומרים פלסטיים קלי משקל המבודדים היטב, אך יש לקחת בחשבון כי לאורך הזמן הם עשויים להיחלש ולהישבר, במיוחד כאשר הם חשופים שעות רבות לאור השמש בצורה ישירה.

 

ארגז הגלילה של התריס

השלבים של התריסים החשמליים מורמים מעלה על גבי מוט ומתלפפים עליו בתוך ארגז הגלילה. ניתן למצוא תריסים חשמליים בעלי ארגז גלילה נסתר, פנימי (הארגז פונה כלפי פנים החדר) או חיצוני (פונה אל חוץ החדר). בבחירת סוג זה או אחר של ארגז גלילה יש להתחשב במבנה החדר והמרחק הפנוי שיש לתריסים מהתקרה.

 

מנועים לתריסים חשמליים

רוב המנועים לתריסים החשמליים מגיעים בקוטר גלגל של 45 מ"מ אך ניתן למצוא כאלו בעלי קוטר גדול יותר, בהתאם למשקל המורם. חשוב להתעקש על מנוע איכותי ממותג ידוע ולדרוש אחריות מלאה. יש לוודא כי המנוע מגיע בהספק הנכון ע"פ המשקל המקסימאלי שמותר לו לשאת.

 

כמובן שכל סוג של תריסים חשמליים כולל מספר שלבים שונה, יכולות החשכה משתנות (רווח בין השלבים), צבעים וגימורי פרופילים שונים, אפשרות לבקר לחיצים ואפילו בשלט רחוק. צרו קשר עם הטובים ביותר על מנת לקבל את המגוון הרחב ביותר כמו גם התחייבות לאיכות לאורך זמן.

 

המאמר באדיבות א.ש מערכות אלומיניום מתקדמות