מעקה זכוכית למרפסת – יתרונות וחסרונות

כאשר מעוניינים לתכנן מרפסת יש לקחת בחשבון את צרכי הבטיחות הכה ברורים אך יחד עם זאת לא לפגוע בפן העיצובי. הדרך הטובה ביותר לשלב בין שני המישורים היא באמצעות התקנה של מעקה זכוכית. סוג זה של מעקה מספק יתרונות משמעותיים לבוחרים בו כך שהחסרונות שלו הופכים לשוליים. בשורות הקרובות נסקור את היתרונות והחסרונות של מעקה זכוכית למרפסת ונשאיר את הבחירה בידיכם.

היתרונות של מעקה זכוכית למרפסת

השימוש בזכוכית עבור מעקות מעניק יתרון עיצובי משמעותי – זהו פתרון שאינו משפיע על הנוף הנשקף דרכו כך שניתן ליהנות מהמרפסת כאילו היתה חלל אחד גדול שאינו מגודר. לשם כך ישנם לא מעט פתרונות בדמות מנטים תחתונים שמעגנים את המעקה למבנה או שימוש במעקות שתולים. אפשרויות אלו מונעות את השימוש בעמודים מברזל כך שהמרפסת מוקפת בזכוכית בלבד כך לדברי גיא הנדרי מנכ"ל חברת אגם עיצובים בזכוכית מי שכן מעוניין לשלב את הזכוכית עם חומרים אחרים לצרכי עיצוב יכול לעשות כן תוך כדי שימוש בעמודים תומכים שיכולים להיות עשויים מברזל, נירוסטה ואפילו עץ. יתרון נוסף שגורם לרבים לבחור באפשרות של מעקה זכוכית למרפסת הוא הבטיחות המושלמת. בעוד סוגי מעקות אחרים אינם רציפים כך שתמיד ניתן להעביר דרכם חפצים שנופלים מטה וכמו כן, כפי שיכולים לעבור דרכם חפצים, כך יכולים לעבור דרך החריצים גם בני אדם ובמיוחד ילדים קטנים, הרי שמעקות הזכוכית בנויים בצורה של מעין קיר שקוף ואטום לחלוטין. הזכוכית למעשה סוגרת את כל המרווחים לרבות המרווח עם הרצפה, כך ששום דבר לא יכול לעבור דרכו. במידה ומשתמשים במעקה זכוכית עם מנטים או מעקה זכוכית שתול, גם מונעים שימוש בעמודים וילדים אינם יכולים לטפס על גבו בקלות והשקט הנפשי כולו שלכם.

חשוב מאוד להזכיר את היתרון העיצובי הנוסף של מעקות הזכוכית למרפסת שיכולים להיות עשויים ממגוון זכוכיות כגון זכוכיות שקופות, חלביות, מודפסות, צבעוניות, זכוכיות כנגד שמש ועוד, בהתאם לצרכי העיצוב של הבית והמרפסת שלכם.

יש גם חסרונות אבל מועטים

ובכן, לא קיימים חסרונות רבים למעקות הזכוכית באופן כללי וגם לא בכל מה שקשור למרפסות. החיסרון המשמעותי שכן ניתן למנות הוא הצורך בניקוי הזכוכית. בעוד שמעקות רגילים עוברים ניקיון  פשוט מאוד הרי שכאשר מדובר בזכוכית יש לדאוג לנקותה משני הצדדים, דבר שלעיתים אינו קל בשל מגבלת הגישה. ועדיין, ישנם פתרונות שונים לבעיה זו עם כלי ניקוי מגנטיים כאלו ואחרים שעושים משימה זו בקלות יחסית.

משום שהיתרונות עולים בבירור על החסרונות, אין ספק כי מעקה זכוכית למרפסת הוא הבחירה הנכונה ביותר עבורכם. כאשר בטיחות ברמה גבוהה פוגשת יכולות עיצוב אינסופיות, השקט הנפשי, היופי והאסתטיקה תמיד ישררו בביתכם. כמובן שחשוב מאוד לרכוש את מעקה הזכוכית רק מידי ספק מקצועי ובעל מוניטין, כזה שמתחייב לשימוש בחומרים שמאושרים לכך על פי התקן הישראלי, ובהתאם לכך גם דואג להתקנה שעומדת בדרישות התקן.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *